Isnin, 21 Mac 2011

Ƙнαƨ вʋαт Иαʋяαн-Єριƨσ∂ 4

2 tahun kemudian..

                            
"Nani,pejam celik,pejam celik,kita dah tingkatan 3.kan?"Naurah bersuara memecahkan kesunyian.
"yelah.Alhamdulillah,.kt masih sama sekolah.jadi kita ada kawan"kata Nani dengan gembira

Naurah dan Nani berjalan beriringan menuju ke kelas memandangkan mereka berada dalam
kelas yang sama.
dengan tidak sengaja bahu Naurah terlanggar seseorang
"ouch!!"Naurah mengaduh.
"Naurah!!"Nani jerit terkejut
"awak tak apa-apakah?"tegur satu suara.
'hey awak x nampakkah saya macam mana?mahu tanya lagi '
kalau diikutkan hati mahu sahaja Naurah jawab begitu
"err...aa..saya tak apa-apa.awak ok ke?"Naurah cuba berbasa-basi.
"err..saya tak apa-apa..tak sakit pun"
'hish berlagak betul!!' getus Naurah dalam hati
"oklah wak,.saya dah lambat ni.nak balik kelas"Naurah minta izin dan terkocoh-kocoh mahu pergi ke kelas.



"eh,Naurah awak tak perasan ke?tadi kita tengok dia asyik tengok awak je."bisik Nani kepada Naurah
semasa Pn.Norsani sedang mengajar.
kalau cikgu tahu habis mereka.

"eh,yeke?"

"yela.awak tak percaya ke?"

"tak k0t"

'hish!!!tak percaya sudah!"

"Nani,Naurah awak sedang cerita apa?tolong datang depan cerita dekat kelas.saya mahu tahu juga"
sindir Pn.Norsani.
"OMG!!!"Nani dan Naurah berkata perlahan
muka Nani dan Naurah sudah merah padam.
Nani dan Naurah masih tidak berganjak.
Kalau diikutkan hati pada saat itu,mahu sahaja mereka lari dari kelas.
"saya harap kamu tidak melakukan lagi hal yang sama,.boleh?"

mata Nani dan Naurah sudah bercahaya.

"boleh naurah?"

"boleh cikgu"

"boleh Nani?"

"boleh cikgu!"



beberapa bulan kemudian..

"Naurah,doakan Nani success tau"luah Nani dengan suara yang bergetar.
pada satu saat itu,sudah tiba masanya mereka hadapi perjuangan yang besar.
ya,mereka harus menempuhi perjuangan.
mengahadapi PMR tidak semudah yang disangka
seperti mereka menghadapi UPSR...

"fuhh,lega da Naurah.hehe"

"ermm,.yelatuu"

"aik?bunyi macam tak gembira je.nape?"

"aq risau la."

"risau?"

"a'ah..risau pasal result"

"relax la..aq pon takut ni"

"ok la"


hari keusahawanan..

"wow,Nani excited kan nak berjual beli nih!"
"a'ah"

"ermm,.saya nak Pepsi Float satu"satu suara yang amat dikenali tiba-tiba mengganggu
perbualan yang mendamaikan itu.
Nani dan Naurah segera memandang kearah empunya suara.
'ahh,.,dia lagi'
"err..aa..boleh"Nani segera menjawab

"saya jual"

"saya beli"

"errm,..saya macam pernah nampak awak la"suara itu berkata.
'memanglah'getus Naurah
"nama awak ape?"

"hah?"

"sya tanya nama awak berdua ape."

"err,..maaf 'gadis' yang berada di belakang anda mahu beli air juga"lelaki tadi segera pusing ke belakang
gadis yang dimaksudkan tadi melambaikan tangan ke arah lelaki tersebut.

"erk!"

"saya pergi dulu"lelaki tadi minta izin mengundurkan diri.
'hah,pergilah'marah Naurah dalam hati
dalam kata lain,
mengalu-alukan lelaki itu pergi.

beberapa jam kemudian....

"ahh..penat betul tadi kan Naurah?"

"ye"

"hey,nape ni?"

"lelaki tadi bantutkan mood aku"

"haha.pasal tu pon moody"

"hai!"satu suara menegur
'dia lagi!!!'arghh!!'Naurah tak sanggup untuk berpaling ke belakang.

apa yang akan terjadi selepas ini?
nantikan sambungannya...



Tiada ulasan: