Sabtu, 16 April 2011

Ƙнαƨ βʋαт Иαʋяαн-Єριƨσ∂ 5

        Walaupun tidak sanggup untuk pusing ke belakang,namun digagahkan jua."Assalamualaikum,"ucap Naurah membuatkan lelaki itu malu2 sndiri."waalaikumussalam".

"apa yang awak mahu sebenarnya?"

"saya cuma mahu tahu nama awak"

"urgh!!baiklah,saya Erisha Naurah.panggil Naurah.Yang kawan saya ini,Melda Syaznani.panggil Nani,."
"puas hati?"

"ye2.thanks for telling me."ucap lelaki tadi

"eh,tunggu kejap.nama awak sape?"tanya Naurah.

"saya ingatkan awak x nak tau."jawab lelaki tadi sambil tergelak.
Naurah mencebik.

"please don't waste my time!" gesa Naurah.

"hurm..ok2.nama aku Ezzy."

"oh.,oklah saya banyak kerja ni.nak balik lepas ni,assalamualaikum.."ucap Naurah dan kemudian berlalu pergi bersama Nani.
ezzy hanya memerhatikan kepulangan Naurah dari jauh.
tiba-tiba Ezzy terasa satu tepukan di bahunya.
"eh,Azrul,.apa kau buat dekat sini.?"soal Ezzy membuatkan Azrul berkerut di dahi.
"eh.saje je..kenapa?tak boleh ke?"
"eh,.bukan macam tu."bidas Ezzy.

"ehem,.Ezzy aku tengok kau macam suka dekat Naurah."

"hah?apa yang ko merepek niy?"

"aku tak makan kerepek.haha.takdela.tapi betul ape yg aku ckp"

"hurm..aku x ske dekat dia la..aq cume nak berkawan dengan dia."

"kawan?"

serentak itu kedua-dua kawan itu tergelak.
"tapi,.aku tengok Naurah tu lain daripada yang lain".ucap Ezzy
"yela..ko da suka dia mesti la nampak lain.hahaha"uji Azrul
"hish,apa-apalah kau ni.ok la.aku nak balik.bapak aku dah sampai.assalamualaikum."
"waalaikumussalam.."
red hearts




          "ehem,Naurah apasal kau macam tak layan je budak Ezzy tu."soal Nani..
"ala,lelaki cuma nak ambil kesempatan.."
"tapi aku rasa dia tak macam tu."

"aku taulah kau suke dia."

"apa kau ni.,?kesitu pula"

"yela2.tapi aku nak bagitau satu perkara ni.rahsia!.jangan bocorkan!"

"hah?kau ada rahsia tak percaya aku"

"hish budak ni!"

"hihi"

"Nani,kau percaya tak dekat takdir?"

"hum?of course,but kenapa kau tanya macam tu?"

"tak ada apa-apa..aku cuma fikirkan masa depan aku"

"dahlah Nani aku nak tidur.Assalamualaikum.."ucap Naurah seraya berlalu ke bilik tidurnya.

"eh,kejap2 kau kata tadi nak bagitau rahsia,apa dia?

"erm..tak jadi"

"kau memang nak kena dengan aku"

"wellkk"



"Assalamualaikum Nani,.haa..today,I have a very-very good news..nak tau tak?"

"hah?yeke..good news apa tu?"

"you know,khamis minggu depan pergi pb dengan kawan kawan.I mean reunion"

"oh,really,but,bukan ke minggu depan sekolah?"

"Nani,.bangunlah kamu dari tidur mu yang lena.hei,minggu depan cuti la"

"bagus sangat la tu.boleh shopping,even dah muak asyik pergi pb je"

"apa-apa jelah Nani.kita nak jaga kat tangga utama dulu,ok?"

"pergilah,cik pengawas yang cantik manis..."

Naurah menjelir lidah kearah Nani tanda tidak setuju apa yang diperkatakan oleh Nani.
"err,Intan,lepas ni pergi makmal Integrasi eaa?"tanya Naurah
"ha?erm.a'ah.awak da siap buku SPS?"
"oh,dah siap dah"jawab Naurah sambil tersenyum manis.

di makmal Integrasi...
"Haikal,kenapa awak duduk sorang-sorang dekat belakang tu?"tanya Cikgu Rahimah yang ayu.
Haikal tidak membalas pertanyaan Cikgu Rahimah tetapi murid lelaki yang menyampuk.
"dia merajuk,cikgu!"jawab murid lelaki seraya tergelak besar
"hah?kenapa?"
"dia berebut kerusi dengan Aiman"
"da lah,Haikal,awak pilih je nak masuk group mana-mana.jangan merajuk,tak macho la"
"group Naurah ke.."Cikgu Naurah bersuara lagi.
"group Fiena cikgu,"murid lelaki bersuara lagi.kali ni mereka semakin galak ketawa.
tiba-tiba satu suara yang jelas kedengaran sengau di telinga Naurah berkumandang.

"Naurah pun boleh,cikgu"jerit Azrul.
seisi kelas semakin riuh dengan gelak tawa.

"tak guna punye Azrul"semakin panas hati Naurah,namun segera ditenangkan dengan membaca salah satu
nama Allah iaitu YA-LATIF.

Naurah segera minta izin dari cikgu untuk pergi ke tandas lalu berlalu keluar.tiba-tiba dia nampak seseorang
yang sangat dikenali.atau kata lain orang yang selama ini dia minati.
tetapi dia tahu jejaka itu tidak pernah kenal dia.

Naurah tidak mahu melayan perasaanya disaat-saat begini.Lalu,terus berjalan menuju ke tempat yang mahu
ditujui.
Entah dimana silapnya,Naurah jatuh terjelepok keatas lantai.

bersambung...



Tiada ulasan: