Jumaat, 29 Julai 2011

Selamat menyambut ramadhan al-mubarak

memandangkan nak dekat ramadan ni , jadi fiqa beri salam yerk . Assalamualaikum ! wahh , x sabar nak puasa dan semuanya disunatkan makan buah kurma seperti sunnah rasulullah . tapi , fiqa x suke kurma . fiqa tau kurma tu bagus , tapi tekak ni tak boleh terima kurma . sejak dulu lagi . tapi , kalau kurma yang muda tu , feveret fiqa taw !

jadi , perbanyakkan lah amal tu ye . huhu . fiqa x saba . kerana pahala semasa bulan ramadhan berlipat kali ganda besarnya , dan ditambah pula dengan malam lailatul qadar . hanya orang tertentu sahaja yg dapat malam yg istimewa ni . mesti seronok kan ? ustazah ckp , kalau dapat malam itu , jangan bagitau sesiapa kerana tidak elok .

hurm , tamat tentang ramadhan . ni , fiqa nak cite psal couple  *tidak berniat menyindir sesiapa . ustazah pernah cakap . coouple tuh haram sbb menghampiri zina , walaupun yg bercouple tuh orang baik . dan tidak mustahil suatu hari nanti manusia yg bercouple akn terjebak dngn zina kerana digoda oleh syaitan .

okey , ni teori fiqa . *maju dah ada teori sendiri


couple = menghampiri zina
menghampiri zina = haram
couple = haram .

huhu .tak tau betul ke tak . bukan fiqa mengutuk siapa yg dah couple . fiqa pun pernah couple . tapi dah putus , sbbnye taun lps nak upsr . lps dah upsr x couple blik sbb da tau mende alah ni . jadi , fikirlah sendiri wahai sekalian manusia ! .. :)

okeyh , tata


2 ulasan:

miSz tUna berkata...

dududud lalalala :P erk??!!

Miss Sweet berkata...

hehe . erm ? pesanan ni untuk budak tecik je kutt . hahaha .